az elmúlt 2 hét röviden

2012.03.02 19:15

Lássuk csak mi is jár a fejemben.

Az elmúlt két hétben sok minden történt velem, ezek közül megosztok veletek párat, amiről úgy hiszem érdekes lehet az atlétika szerelmeseinek vagy csak a futást szeretőknek.

Miután aludtam egyet kenyai hazaérkezésem után rögtön "teszteltük" az állapotomat a téli sátorban azaz a téli időszakot átvészelendő helyen ami azért több mint a semmi és ez a lényeg. Nagyon könnyedén futottam egyéni csúcsom közelében 4200 méteren -persze itt a szabadtéri egyénimre gondolok és akkor igazán jó állapotban voltam amikor megfutottam - , ami egy hagyományos futásunk Coachal, ráadásul ez csak egy rögtönzött futás volt. Alapvetően kint edzem folyamatosan mióta itthon vagyok mindegy hogy milyen volt az idő , nem foglalkoztam vele és a srácok sem akikkel együtt edzem. A következő erősebb futásom már kint volt és egy hosszú fartlek volt amit vegyítettünk különböző feladatokkal, szóval nem csak egyenletes tempóban futottuk és itt már sikerült egyénit is "sétálnom". Nem véletlen a kifejezés , nagyon könnyen esett. A következő, megítélésem szerint érdekesebb edzésem a következő volt , 10x400 métert kellett volna futnom 1 perces pihenőkkel olyan 66 másodpercesekre , viszont annyira jól esett hogy már a 4. vagy 5. után élre álltam és elkezdtem futni a 65-ösöket, majd 64-eseket és meg sem álltam 20-ig , amikor is úgy döntöttem hogy már unalmas és inkább abbahagyom. Azért a húszadikat 62-esre megléptem. Mint már írtam - sőt egy részletet is láthattatok a videoblogomban - részt vettem egy spiro-ergometriás teszten, ahol remek eredményeket sikerült produkálnom  Dr. Kovács Péter szerint és minden jel arra utal, hogy kifogástalan állapotban vagyok. Amikor ismételten egy komolyabb lehülés következtében úgy döntöttünk , hogy érdemes lenne meglátogatni a sátrat ugyanis egy erősebb edzésem lenne , hát benéztem és az állapotomnak rendje és módja szerint beraktam a zsákba ezt az edzést is. A cél az volt hogy fussak le 5x600 métert majd 3x200 métert 1 perces pihenőkkel olyan 1:45-ös és 30-asokra. Ebből lett 1:40 és 28 nagyon könnyed futással.

Még sorolhatnám hogy milyen ragyogó futások vannak a lábamban , szinte minden nap kettő edzésem van , gyakorlatilag folytatom azt amit Kenyában elkezdtem. Rendkívüll erősnek érzem magam , ma például 15x300 méter volt az adag 1 perces pihenőkkel és az utolsó öt átlaga már 43másodperces lett  az utolsó pedig 41mp. nem mondanám hogy különösebb problémát okozott volna, vagy mélyebb nyomokat hagyott volna bennem. Ezek az eredmények azt gondolom nagyon bíztatóak és ahhoz mérten hol tartok a felkészülésben -ott ahol kell hogy tartsak- igen jónak számítanak , pláne az a tény hogy nem tudok elfáradni. Annyira magas szinten van az állóképességem ahol  az eddigi karrierem során még  sosem volt. Próbálom a mindennapjaimat is ehhez az állapothoz igazítani és rendkívül tudatosan élni az életem , figyelni arra hogy mit eszek , amit Dr. Pikó Károly étrendjének köszönhetek és sok folyadékot bevinni a szervezetembe hiszen nagyon sűrű a vérem a magaslat után -ezért mennek ennyire jól a hosszú futások- sokat pihenni.

Nem álmodozom , nem tekintek előrébb mint a következő edzésem , két lábbal a földön járok csak szimplán élvezem hogy "halhatatlannak" érzem magam és ezt ki is használom maximálisan nap mint nap....